Strona główna / Nasze kampanie / A + B = Absolutnie Bezpieczni - 2012

A + B = Absolutnie Bezpieczni - 2012

Kampania zorganizowania wspólnie z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Motocyklistów MotoAutostrada promująca zachowania zwiększające bezpieczeństwo współuczestnictwa samochodów i motocykli w ruchu drogowym.

Jak wynika ze statystyk, w 2011 roku wydarzyło się ponad 40 tysięcy wypadków drogowych,
z czego około 2,4 tysiąca zdarzeń odbyło się z udziałem motocyklistów. Byli oni sprawcami prawie połowy tych incydentów, natomiast 42 proc. wypadków z udziałem motocyklistów spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Tymczasem z powodu nieudzielenia motocyklom pierwszeństwa przejazdu, wydarzyło się niemal tyle samo wypadków, co na skutek zbyt szybkiej jazdy jednośladami*.

Kampania była prowadzona bezpośrednio na A4 Katowice-Kraków, w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic oraz w Internecie.
„A+B=Absolutnie Bezpieczni” zainaugurował zorganizowany w Krakowie happening, podczas którego aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny służące do crash testów prezentowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podczas happeningu dystrybuowane były również ulotki informujące o akcji. Po zakończeniu happeningu w Krakowie, aktorzy przejechali na place poboru opłat w Balicach i Mysłowicach na A4 Katowice-Kraków, gdzie rozdawali kierowcom ulotki, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.

W kampanię zaangażowani się także miłośnicy jednośladów i „czterech kółek” - w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem” - którzy wystąpili w krótkich nagraniach dzieląc się z kierowcami swoimi obserwacjami. Filmy wideo dostępne są na stronie kampanii pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl

W ramach kampanii „A+B=Absolutnie Bezpieczni” zorganizowany został także konkurs dla użytkowników facebooka na profilu akcji pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni. Każdy uczestnik konkursu zmierzył się z kilkoma zagadkami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pięć osób, które wykazało się najlepszą wiedzą w najkrótszym czasie, otrzymało nagrody: zestaw głośnomówiący bluetooth do samochodu lub wielofunkcyjny intercom na motocykl.

*Na podstawie raportu „Wypadki drogowe w Polsce w 2011 roku” opublikowanego przez Komendę Główną Policji.

Kategoria: Powiązane pliki [1]
  Nazwa Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf Ulotka kampanii 15-10-16 09:57 1,05MB pobierz plik: Ulotka kampanii