Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

CHWILOWE NOCNE ZAMKNIĘCIA JEZDNI W KIERUNKU KRAKOWA AUTOSTRADY A4 KATOWICE-KRAKÓW

30 09 2019 #Komunikaty prasowe

W nocy z 30 września na 1 października br. na autostradzie A4 Katowice-Kraków prowadzone będą prace związane z przestawianiem bramownicy znajdującej się przed Placem Poboru Opłat w Balicach. Towarzyszyć im będą krótkotrwałe zamknięcia jezdni w kierunku Krakowa, co może mieć znaczenie zwłaszcza dla podróżnych udających się na lotnisko.

Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywać będzie w rejonie km 399+500. Czasowe, nie dłuższe niż 15 minut, zamknięcia autostrady A4 Katowice-Kraków dotyczyć będą jezdni w kierunku Krakowa. Przejazd będzie w tym czasie niemożliwy.

– Dołożymy wszelkich starań, aby prace przebiegły sprawnie, mimo to, w miarę możliwości, najlepiej zaplanować podróż w godzinach pełnej przejezdności, zwłaszcza jeśli udajemy się na lotnisko w Balicach. Apelujemy do kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na zmienione oznakowanie przed miejscem wykonywania robót – mówi Marta Dobrzańska z Biura Prasowego SAM S.A.

Na autostradzie A4 Katowice-Kraków trwa obecnie ostatni etap wymiany nawierzchni, który obejmuje 6-kilometrowy odcinek między węzłem Jeleń, a Placem Poboru Opłat w Mysłowicach oraz prace związane z poszerzeniem wlotów na Place Poboru Opłat w Balicach i w Mysłowicach. W związku z robotami do listopada 2019 r. na PPO w Balicach okresowo zamykane będą pasy poboru opłat, po jednym pasie w każdym kierunku.

Wymiana nawierzchni prowadzona jest w sprawdzony, możliwie najbardziej przyjazny dla kierowców sposób, z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu są publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, na twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej.

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆl

tel. 601 063 200