Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

STALEXPORT AUTOSTRADA MAŁOPOLSKA S.A. PRZYSTĘPUJE DO WYMIANY URZĄDZEŃ POBORU OPŁAT W MYSŁOWICACH

4 10 2013 #Komunikaty prasowe

Na autostradzie A4 Katowice-Kraków trwają prace przy realizacji kompleksowego programu zwiększania przepustowości Placów Poboru Opłat (PPO). Dotychczas poszerzony został PPO w Mysłowicach oraz Balicach. Ostatnim etapem tego projektu jest wymiana urządzeń poboru opłat. W poniedziałek (7 października 2013 r.) w Mysłowicach rozpoczną się prace zasadnicze w tym zakresie.

Wymiana urządzeń poboru opłat realizowana jest z własnych środków Stalexport Autostrada Małopolska S.A. Zakończenie pierwszej fazy tej wymiany, która umożliwi wprowadzenie nowych metod płatności m.in. przy pomocy kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, zaplanowano na koniec czerwca 2014 r.
 
Od 7 października br. w północnej części Placu Poboru Opłat w Mysłowicach, w kierunku Katowic, będą prowadzone prace związane z wymianą urządzeń, na dwóch dobudowanych w ubiegłym roku, obecnie wyłączonych z ruchu pasach. Ze względu na lokalizację planowanych prac, ich przebieg nie wpłynie znacząco na płynność przejazdu przez PPO. W czasie trwania robót, dotychczas czynne stanowiska do obsługi pojazdów, będą nadal funkcjonować, choć mogą pojawić się chwilowe ograniczenia w ruchu na PPO poza godzinami szczytu.
 
Na czas trwania prac nastąpią tymczasowe zmiany w organizacji ruchu na Placu Poboru Opłat w Mysłowicach, konieczne do zabezpieczenia prowadzonych robót. Od 7 października do 14 grudnia br. dwa nowo wybudowane pasy zostaną oddzielone od reszty betonowymi barierami. 14 października br. na pięć kolejnych dni zostanie zamknięty skrajny prawy pas, dedykowany pojazdom ponadnormatywnym, a od 20 października do 16 listopada br. linia ta może być czasowo wyłączana z ruchu. Następnie od 21 do 26 października br. zamknięty zostanie pas nr 14, na którym w okresie od 27 października do 16 listopada br. mogą występować chwilowe wyłączenia z ruchu. Terminy lub zakres tymczasowej organizacji mogą ulec niewielkim zmianom w zależności od postępu prac.
 
Uruchomienie do regularnego użytku linii, na których w poniedziałek rozpoczną się prace, nastąpi do końca bieżącego roku. Po zakończeniu okresu zimowego, analogiczne prace wykonywane będą sukcesywnie na kolejnych pasach poboru opłat. 
 
Wszelkie prace związane z realizacją projektu zwiększania przepustowości Placów Poboru Opłat zostaną tak przeprowadzone, aby ich skutki były jak najmniej odczuwalne dla użytkowników autostrady.
 
###
O SAM SA
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa. 
 
dodatkowych informacji udzieli:
 
Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM SA
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601063200