FAQ

Nie mogę się zarejestrować w serwisie www.karta4.pl - wyświetla się komunikat, że NIP jest już w bazie danych 

Wszyscy klieci, którzy do tej pory dokonywali zakupu abonamentów na przejazd A4 Katowice-Kraków są już w naszej bazie danych, dlatego też nie jest potrzebna kolejna rejestracja z podaniem wszystkich danych firmy. Prosimy jednak o przesłanie maila do pokbalice@autostrada-a4.com.pl z prośbą o link aktywacyjny do konta z podaniem adresu mailowego, który będzie jednocześnie loginem do konta, pełnej nazwy firmy, NIP oraz numeru telefonu kontaktowego.

Gdzie można zakupić kartę A4? 

KartA4 jest w sprzedaży w Punktach Obsługi Klienta w Mysłowicach (budynek tuż przy jezdni za bramkami w kierunku Krakowa) oraz w Balicach (budynek tuż przy jezdni za bramkami w kierunku Katowic) oraz w sklepie internetowym www.karta4.pl

Nie otrzymałem linka aktywacyjnego do konta w serwisie www.karta4.pl Czy został na pewno wysłany? 

Bardzo prosimy o sprawdzenie czy mail z linkiem aktywacyjnym nie znalazł się w spamie. Jeśli nie, to prosimy o kontakt: a4@autostrada-a4.com.pl

Na karcie A4 jest okienko do wpisania numeru rejestracyjnego pojazdu. Czy wpisanie tego numeru jest konieczne? 

Nie jest konieczne, to tylko opcja. KartA4 jest kartą na okaziciela. Inkasenci na bramkach autostradowych nie sprawdzają czy numer rejestracyjny pojazdu wpisany na karcie jest zgodny z numerem pojazdu przejeżdzającego przez bramkę.

Czy kartA4 jest akceptowana na wszystkich bramkach? 

Tak, kartA4 jest akceptowana na wszystkich bramkach. Na bramkach z kabinami należy podać ją inkasentowi, który zbliży kartę do czytnika.

Czy można z A4Go przejechać przez bramkę, która oznaczona jest czerwonym znakiem X? 

Bramka oznaczona czerwonym znakiem X jest zamknięta (szlabany są opuszczone) i nie można przez nią przejechać.

Czy urządzenia pokładowe A4Go akceptowane są na wszystkich bramkach? 

Tak, urządzenia A4Go akceptowane są na wszystkich bramkach autostrady A4 Katowice-Kraków. Należy zatrzymać pojazd na wysokości okna kabiny inkasenta. Otwarcie szlabanu nastąpi po dokonaniu kategoryzacji pojazdu przez inkasenta.

Czy będą bramki dedykowane dla A4Go? 

Specjalne bramki dedykowane tylko elektronicznemu poborowi opłat zostaną uruchomione w dalszej kolejności, kiedy nasycenie  urządzeniami A4Go wśród użytkowników autostrady będzie większe. Pracujemy już nad takim rozwiązaniem.

Czy możliwa jest zmiana kategorii pojazdu przypisanej do urządzenia A4Go poprzez przycisk na urządzeniu? 

Taka zmiana nie jest możliwa. Zmiana kategorii pojazdu przypisanej do danego urządzenia A4Go może być dokonana wyłącznie przez pracownika Punktu Obsługi Klienta, pod warunkiem, że na koncie klienta nie ma już żadnych impulsów związanych z wcześniej wybraną kategorią pojazdu lub pozostał na nim pełen, nienaruszony pakiet impulsów.