Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

A4 Katowice-Kraków: Zakończenie prac remontowych i utrudnień na węźle Brzęczkowice

9 11 2023 #Komunikaty prasowe

Od czwartku 9 listopada br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach (skrzyżowanie autostrady A4 z drogą ekspresową S1) kierowcy mogą już korzystać z łącznic relacji Cieszyn-Katowice i Katowice-Łódź. Zakończyły się główne prace remontowe na tym węźle (km 349).

Wraz z otwarciem łącznic kończą się utrudnienia na remontowanym od stycznia tego roku węźle Brzęczkowice. Do zrealizowania pozostały jeszcze prace wykończeniowe na wylocie łącznicy Katowice-Cieszyn, gdzie ustawiony jest znak STOP, oraz wymiana barier ochronnych na drodze S1.

Celem remontu było zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników węzła poprzez poprawę równości nawierzchni jezdni, jej nośności i właściwości użytkowych oraz właściwe odwodnienie korpusu drogowego i zabezpieczenie antykorozyjne. Poprawiono także estetykę wybranych elementów wiaduktu.

Odpowiednie utrzymanie infrastruktury autostradowej (w tym nawierzchni i obiektów inżynieryjnych) wynika z obowiązujących przepisów i jest wymogiem Umowy Koncesyjnej i wynikającej z niej konieczności przekazania w roku 2027 autostrady A4 stronie publicznej w dobrym stanie technicznym.

Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, w serwisie X: twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej.

 

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield - na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski

Rzecznik prasowy SAM S.A.

e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

tel. 601 063 200