Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

WYMIANA NAWIERZCHNI AUTOSTRADY A4 KATOWICE-KRAKÓW NA FINISZU

29 03 2021 #Komunikaty prasowe

W czwartek 8 kwietnia br. rozpoczną się prace przewidziane w ramach ostatniego etapu  wymiany nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków. Remontowi poddany zostanie fragment pomiędzy węzłami Murckowska i Brzęczkowice. Towarzyszące mu zmiany w organizacji ruchu obejmą m.in. zjazd z autostrady na węzeł Mysłowice.

Wymiana nawierzchni prowadzona będzie na jezdni w kierunku do Krakowa na 3,5 km odcinku pomiędzy węzłem Murckowska a węzłem Brzęczkowice, tj. od km 345,0 do 348,5. Remont poprzedzą prace przygotowawcze związane z wprowadzaniem w tym rejonie tymczasowej organizacji ruchu, realizowane w porach nocnych do 8 kwietnia, z przerwą na czas świąt wielkanocnych. W czasie wprowadzania zmian czynny będzie tylko jeden pas ruchu i wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości.

Zgodnie z nową organizacją ruchu zjazd z autostrady A4 na węzeł Mysłowice (km 346,8), w przypadku jazdy w kierunku Krakowa, będzie możliwy tylko z prawego pasa ruchu, który zostanie poprowadzony po jezdni w kierunku Krakowa. Kierowcy, którzy wybiorą lewy pas ruchu poprowadzony na jezdni przeciwnej (w kierunku Katowic), nie będą mieli możliwości zjazdu do Mysłowic.

Zjazd na węźle Mysłowice dla kierowców jadących w kierunku Katowic będzie możliwy, jak dotąd, z obu pasów ruchu.

–  Konieczną wymianę nawierzchni na naszym odcinku autostrady A4 prowadzimy od początku z założeniem minimalizowania utrudnień dla kierowców, prowadząc prace na krótkich odcinkach i zachowując dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Podobnie będzie i tym razem, za wyjątkiem okresu prac przygotowawczych i wprowadzania zmian w organizacji ruchu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska. –  Informacja o zmianie organizacji ruchu w rejonie węzła Mysłowice umieszczona zostanie na tablicach ustawionych przed rozdzieleniem pasów ruchu. Prosimy kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na nowe oznakowanie – dodaje. 

Zakończenie prac zaplanowano na połowę maja 2021 r.

W latach 2016-2018 spółka Stalexport Autostrada Małopolska wyremontowała 76,6 km nawierzchni jezdni zarządzanego przez siebie odcinka A4. Prace były kontynuowane w latach 2019-2020, kiedy wymieniono dalsze 36,5 km nawierzchni jezdni.

Informacje na temat prowadzonych będą aktualizowane na bieżąco na stronie www.autostrada-a4.pl, na twitterze (@A4KatKra) i facebooku (a4katowicekrakow).

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆl

tel. 601 063 200